صنایع چوب و کاغذ
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • شماره مجازی PingMe
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صنعت چوب و آدرس nprz20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 3933
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

صنعت چوب




در سالهاي اخير رشد فزاينده اي در استفاده از گونه هاي پهن برگ با دانسيته بالا در صنعت خمير و کاغذ رخ داده است که گونه هاي مختلف چوبي اوکاليپتوس هم از اين قاعده مستثني نيستند. بطور سنتي اين مواد در  فرآيندهاي خمير سازي شيميايي مورد استفاده قرار مي گرفتند و بيشتر سوزني برگان براي خميرسازي شيميايي مورد استفاده بودند. خميرسازي شيميايي با اوکاليپتوس بطور کلي خميري با بازده بسيار پايين در حدود 40 تا 50 درصد مي دهد و خميرهاي توليد شده توسط فرآيندهاي خميرسازي شيميايي بطور معمول حجيمي پايين و خواص نوري کمي در مقايسه با ساير تکنولوژيهاي خمير سازي از خود نشان مي دهند. همانطور که صنايع به دنبال راندمان بالا و حجيمي و خصوصيات نوري بهتر مي گشتند، خصوصيات چاپ پذيري و درجات کاغذ در تکنولوژيهاي خميرسازي شيميايي با بازده بالا مورد توجه قرار گرفت که بازده بالا ( 80% به بالا ) و خصوصيات نوري و حجيمي خوبي را ارائه مينمود. در تحقيقات حاضر مقايسه اي بين خميرهاي شيميايي ( کرافت) و خميرهاي شيميايي مکانيکي پهن برگان و مخلوط اين دو نوع خمير نه تنها باعث حجيمي و خصوصيات نوري بالاتر مي گردد ، بلکه مقاومت پيوند بين الياف نيز بهبود مي يابد( شاخص کشش ).

بطور سنتي سه فرآيند پيش تيمار متفاوت در خميرسازي مکانيکي اوکاليپتوس وجود دارد که عبارتند از سوداي سرد( CCS) سولفيت قليايي ( CTMP)  يا سولفيت قليايي خميرسازي گرمايي مکانيکي و جديدترين آنها پراکسيد(APMP يا خميرسازي مکانيکي پراکسيد قليايي ) . در طي سالهاي گذشته تحقيقات منظم و پيشرفتهايي در  آزمايشگاه هاي شرکت ANDRITZ و آزمايشگاه هاي R&D در اوهايوي آمريکا صورت گرفته که ارزيابي و مقايسه تيمارهاي متفاوت و موارد استفاده گونه هاي اوکاليپتوس آمريکاي جنوبي صورت گرفته است. بعضي از اين نتايج در کنفرانسها و مقالات مختلف به چاپ رسيده اند . با توجه به مطالعات انجام گرفته تکنولوژي پيشرفته P-RC APMP  مورد توجه قرار گرفت. اين تکنولوژي پيش تيماري ملايم( P ) با موهد شيميايي و سپس تيمار شيميايي به همراه ريفاينر ( پالايشگر) و براي تيمار شيميايي اصلي ( به منظور بهبود روشني الياف و ساير خواص خمير ) صورت ميگيرد.

لغت P-RC به منظور نشان دادن اهميت اين پيش تيمار و تيمار شيميايي به همراه پالايشگر و تاثيرات ممکن بين اين دو عمل را نشان مي دهد. اين فرآيند با APMP که با تيمار شيميايي بر روي چيپسها قبل از عمل پالايش صورت مي گيرد ، متفاوت است. همچنين با سفيدسازي در ريفاينر که بدون پيش تيمار و تماما بر روي سفيدسازي در ريفاينر صورت مي گيرد ،متفاوت است. مقالات مختلفي در رابطه با جزئيات فرآيند P-RC APMP و آخرين پيشرفتها و تفاوت آن با فرآيندهاي شيميايي مکانيکي به چاپ رسيده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 21 آذر 1390برچسب:, :: 12:24 ::  نويسنده : فاطمه السادات رضویان